utorok, januára 15, 2008

Rumunske zapisky / 1. Cesta

Zaciatok roka 2008 mi "vysiel" viacmenej cestovne. 14.januara sa mi totiz zacala dvojmesacna staz na prefekture v Rumunskom meste Constanta, ktoru som si nasla prostrednictvom studentskej organizacie AIESEC, kde som pocas studia posobila.
Ale zacnem pekne od zaciatku. Aby som sa pred nastupom do prace zzila s prostredim, rozhodla som sa prist do tohto primorskeho mesta v piatok vecer, teda 3 dni pred zaciatkom staze. Cesta bola mierne komplikovana:
Kosice - Bratislava / lietadlo v stvrtok vecer
Bratislava - Vieden / auto v stvrtok vecer
Vieden - Bukurest / lietadlo v piatok rano
Bukurest - Constanta / vlak v piatok poobede
Do Constanty som dorazila v piatok o siedmej vecer, teda presne 24 hodin po tom, ako som opustila byt v Kosiciach. Mimochodom, pre odporucanie, ak by nahodou niekto z Vas cestoval z Bukuresti do Constanty, nikdy nechodte vlakom. Cesta totiz trva 5 hodin, pricom tieto mesta su od seba vzdialene len 225 km. Ale vzhladom na miestne pocasie som volila tuto alternativu....aspon som sa po ceste trosku vyspala. Totiz na stanici v Constante ma cakalo nadherne prekvapenie. AIESECari v pocte asi 20 kusov, s obrovskou AIESEC vlajkou a s chlebom a solou.... Nuz, co Vam poviem. V tom momente som sa citila ako superstar. Ludia okolo mna sa zacali hemzit, predstavovat sa jeden za druhym, ako keby som mala sancu niekoho si zapamatat.... Nuz, nemala som a tak doteraz zatial len tapam v ich menach. Po krasnom zvitani ma zaniesli na miesto, kde budem pocas staze byvat, dali sme si este varene vinko a nechali ma spat... Prichod som mala uspesne za sebou... huraa do spoznavania krajiny.

Žiadne komentáre: