štvrtok, februára 21, 2008

Rumunské zápisky /11. Čo Rumuni (ne)vedia o Slovensku na prvé počutie

Nuž, počas môjho pobytu som mala veľa možností rozprávať o mojej krajine. Teda dialóg sa zväčša začína otázkou odkiaľ som. A ja zväčša teda odpoviem, že zo Slovenska....nuž, zatiaľ to znie obyčajne. Ale v tomto okamihu sa reakcie na moju odpoveď rôznia. Skúsim Vám teda priblížiť aspoň niektoré, ktoré sa najčastejšie vyskytujú:

Reakcia č. 1:
-Aaaaa, Slovensko, a z ktoreho mesta si?
- Košice, na východnom Slovensku.
- hmm, to nepoznám.
- A ktoré mestá poznáš?...
- No, hmmm....žiadne

Reakcia č. 2:
- Slovensko?
- Bývalé československo, už vieš?
- Aha, jasné.

Reakcia č. 3:
- Slovensko...a z ktoreho mesta?
- Košice..
- Košice? uuuha....Košice, na Vás sa nedá zabudnúť, ako ste nás nabili vo futbale.
Pozn.:nie som veľký športový fanúšik, ale mužská populácia Rumunska, resp. asi len Konstancy nesie ťažko porážku 5:1 z nejakého futbalového zápasu s naším Košickým mužstvom.

Samozrejme, často sa stáva, že si ľudia mýlia Slovensko zo Slovinskom....to je asi všade. To však pri prvej konverzácii veľmi nespoznáte. Výnimkou je moja obľúbená reakcia... (mimochodom, pre dotyčného riadne spoločenské faux pas (fó pá, alias trapas), nakoľko sa jednalo o starostu jedného nemenovaného mesta v regióne...a pri príležitosti oficiálnej večere v spoločnosti viacerých reprezentantov miest...a zahraničných partnerov):
Takže reakcia starostu:
- hmm, Slovensko, Slovensko, tam som nebol, ale bol som v Chorvátsku.
Na túto reakciu do starostu "šťuchol" vice-prefekt a vysvetlil mu okolnosti, z ktorých som počula len "Československo a Bratislava". Na to sa pán starosta začervenal a viac na mňa nepozrel... ;)

1 komentár:

Anonymný povedal(a)...

haluuuz, tak som sa pobavila pri tomto prispevku :)

Petkan