pondelok, februára 25, 2008

Rumunské zápisky / 12. Ako sme Poale´n brau piekli a tancovali

Minulú sobotu som bola pozvaná k Denise (to je dievčina, ktorá ma našla v AIESEC systéme a ktorá vlastne zariadila, že som tu) na menšiu party, alebo "cooking night". AIESECari sa totiž rozhodli pre kuchársku náladu....a tak sa v ten večer mal pripravovať moldavský koláč s názvom Poale´n brau. Nuž, na jeho príprave sa podieľal vlastne každý zo zúčastnených.

Samozrejme ja, ktorá som si dala za jeden z cieľom mojen stáže naužiť sa aspoň jedno rumunské jedlo, som všetko poctivo zdokumentovala. A teda podrobnú prípravu receptu spolu s opisom večera nájdete vo forme fotodokumentácie TU.
Ale podstatné je, že štatistika tohto večera je viac ako priaznivá:
- počet zúčastnených ľudí: 7
- počet ľudí podieľajúcich sa na príprave koláča: 6
- počet ľudí podieľajúcich sa na konzumácii čerstvého koláča: 4 (dvaja odišli skôr, ako sa stihol upiecť)
- 1/5 koláča zjedená
- 1/5 koláča vyhodená ešte pred jeho pečením (Denisa sa šmykla... a koláčom umyla dlážku)
- naučila som sa 1 rumunský recept (moldavsko, odkiaľ koláč pochádza je taktiež jeden z regiónov rumunska)
- naučila som sa tancovať 2 rumunské ľudové tance (konkrétne Hora a Brašovianka) - nuž, kým sa koláč piekol, chlapci boli akční ;) a tancovali ľudovky o dušu
- 1 vydesená mačka
- 2 pozerané filmy
- 3 hodiny spánku u Denisy v obývačke
- dôležité poznanie večera č. 1: rumunský chlapci radi tancujú; a nielen to...radi tancujú ľudovky
- dôležité poznanie večera č. 2: rumunské ľudové tance sú veľmi, ale fakt veľmi rýchle.
- dôležité poznanie večera č. 3: syrové koláče asi nepatria k mojim obľúbeným jedlám - vyzerajú totiž oveľa lepšie ako chutia;) (pozn.: toto poznanie je sformulované na základe mojich subjektívnych chutí a chuťových kanálikov a preto odporúčam každému utvoriť si vlastný názor...;))

1 komentár:

Alexandra povedal(a)...

I did't really unserstand what it's wrote, but I guess everyone understod we had a lot of fun! I had a great time remembering cooking poale'n brau with you.

Denisa